HASTALIĞIMIN SEYİR DEFTERİ 12.BÖLÜM
< - Geri Dön Eklenen Yorumlar Yorum Ekle

28.12.2011:çrş: Geceyi rahat geçirdim. Kahvaltı yaptık. Fadime başhemşire hanım kateter bakımı yaptı. Uzm Dr.Suphi bey asistanlarıyla geldi.”Değerler normale geliyor” dedi.  Sevindik. Muammer Kahraman aradı. ”fakülteye ziyarete gelmek istiyorum” dedi. Anladım ki duymamış. Kendisine usulünce anlattım.”endişe edilecek bir şey yok” dedim. Teselli ettim. Şoke oldu. Bilgehan,Cihangir aradı. Cihangir hafta sonu uğrayıp Konya’ya gidecek. Akşamüstü uzman Dr. yanında bir doktorla geldi. Ona bilgi verdi. ”Hafta sonu ilaç verip pazartesi nakil yapacağız dedi.”  Hastane yemekleri kaliteli değil. Hastaya ayrı refakatçiye ayrı geliyor. Ama akşam hastaya gelen öğlen refakatçiye geliyor. Makarna, pilav üzerine et, tavuk, köfte bir de her gün kereviz, patates karışımı yemek. Meyve ,ayran veya yoğurt mutlaka bulunuyor. Ahmet’le konuştuk. Ankara’ya gelmişler. Yarın Selvihan’ı Maraş’a götürecekler.

29.12.2011:prş:Bu gece gene tam uyuyamadım. Ama gündüz ara ara uyuduğumdan uykusuz değilim. Saat 9 da Uzm.Dr. asistanlarıyla geldi. Günde 2 defa KİT doktorları geliyor.” C.tesi,Pazar tedavi,pazartesi nakil yapacağız “dedi . Arayanlar oldu.  Musa, Fatma Telatar, Neşvet Kocaman, Sema Tartanoğlu, H.İbrahim Kara, Zekeriya Bülbül, Ekrem Memiş, Nilüfer Kan, Aytül Yılmaz hanım aradılar. Konuştuk. Hepsi bizi merak ediyorlar. Akşamüstü Doc.Dr.Pervin hanım ve asistanları gelip “sorun var mı?” diye sordular.”yok” dedik. Teyzem ve islahiye’den Yusuf-Emine aradı. Konuştuk. Sabiha yılbaşında Konya’ya gidecekmiş.

30.12.2011:Cuma:2011’in sonuna yaklaştık. Yılın geneline baktığımızda 1-Bilgehan doktorasını bitirdi. 2-Torunumuz Nihan dünyaya geldi. 3-Bir daire satın aldık. 4-Sabiham üniversiteyi kazandı. Bu 4 mutlu olayın üzerine ben hastalandım. Oysa yaza mutlu erişmiştik. Tatilimize Örnek köy’den başladık. Kütahya-Gediz’de mükemmel bir piknik. Sonra  Erdek’te güzel bir tatil. Böylece 7 ay tamamlandı. Ağustostan itibaren hastalık serüvenimiz başladı.  Önce Meram tıp fak.  Sonra Ankara Cebeci tıp fak.de devam eden tedavimiz sürüyor. Önümüzdeki 1-2 günde kök hücre nakli olarak muhtemelen 15-20 gün daha hastanede kalacağız. Sonuç olarak şöyle diyebiliriz. 2011 yılı bize getirdiği pek çok güzelliğin yanında birde hastalık getirdi. Herşeyin Allahtan geldiğine inanıyor ve dermanınında ondan geleceğine inanıyor, İman ediyoruz. Uzman Dr.Suphi bey sabah asistanlarıyla geldi. Nasılsın iyimisin diye sordu. Bende ona “Doktorum sizin gözünüzde ben nasılım” diye sordum. O da “iyisiniz,çok iyisiniz”dedi. Buda beni çok sevindirdi. Meral bankaya gitmişti. Gelirken kuşbaşı kebap yaptırıp getirmiş. Paketi açtık tam yiyeceğiz bizim uzman doktor  ekibiyle çıktı geldi. Hal hatır sordu. Sonrada “Durmuş bey,tedavi sırasında dışarıdan yiyecek almayalım” diye bizi kibarca uyardı. Bizde “tamam hocam” dedik. Yani dışarıdan ilk defa yemek getirdik ondada yakalandık. Daha önce diyetisyen hanımda tembih etmişti. Sonra asistan doktor geldi. Bir haftalık program astı. Günlük kan değerlerini üstüne işliyor. PLT 125  ,WBC 4.4 gibi.

31.12.2011:ctesi: Bu sabah kahvaltıyı Cihangir’le yaptık. Bir saat kadar oturduk. Sonra Cihangir ve annesi çıkıp dışarıda biraz gezdiler. Sonra Cihangir 12 treniyle Konya’ya gitti. Böylece yılın son gününe iyi bir moralle başladık. Cihangir biraz işinden bahsetti.  İşinden memnun. Para durumu da iyiymiş. 3 ayda bir çift maaş alıyormuş. Buna sevindik.  Cihangir, Nihan’a gümüş bir künye almış.  İnşallah Batuhan gibi O da güzel güzel takar. Sonra Bilgehan, Sabiha aradı. Akşam tekrar arayacaklarmış.  Bugün akşam yemeğinde kızarmış tavuk, pilav, baklava vardı. Yönetim yılbaşını önemsemiş galiba çok memnun olduk.  Bugün doktorlardan gelen olmadı. Halam ve Kemal aradılar. Konuştuk. Arkadaşlardan Hikmet Erkan aradı.  Selvihan göreve başlamış. Onunla konuştuk. Begümhan Konya’ya gitmiş. Onunla da konuştuk. Yeni yıllarını kutladık. Benim sağlık durumum iyi. Nakil yapılacak günü bekliyoruz. Yılbaşı akşamını televizyon seyrederek geçirdik. Meral  10 da uyudu. Ben 12.30 a kadar oturdum.

1.01.2012: pzr: Yeni yıla güzel bir kahvaltıyla başladık. Cepten Bilgehan’ın mesajını okuduk. Duygulandık.

“günaydın babacım, sıkıntılı günler geçiriyorsun ama her sıkıntının ardından mutlaka bir ferahlık vardır. Senin ferahlığın biz olucaz. Kalabalık sofralar, güzel sohbetler, çocuk cıvıltıları ve neşeli kahkahalarla geçecek günlerimiz. Nice güzel yıllara hep beraber inş. Seni çok seviyorum”

Sonra telefonla konuştuk. Onlarda Cihangir, Bilgehan, annemle yemek yiyip yeni yılı kutlamışlar. Çocuklar 10 da uyumuş. Onlarda 12 ye kadar oturup televizyon seyretmişler.  Sağlık durumum iyi.  Tansiyon ölçmeye gelen hemşireye “Bir yıldır buradayım hala nakil yapılmadı.” Dedim. O da gerçekten bir senedir buradayız zannederek “nakil katına çıkmışsınız ya bu da yeter” dedi.  Bir bakıma  o da haklı. Zira burada 1-1.5 senedir yatan hastalar var. Biz de hasta olalı 7 ay oldu. İnşallah nakille tedavimiz olumlu şekilde sonuçlanır. Evimize döneriz. Sağlığımıza kavuşuruz.

2.01.2012: ptesi: Gece rahat uyudum. Kahvaltımızı yaptık. Saat 9.30 da Dr. Suphi bey ve asistanları geldi. Hal hatır sordu. “Nakil için bir sonuç bekliyoruz” dedi. Sonra Meral Beksaç hanımı telefonla aradım. O daha teferruatlı bilgi verdi.  Kanda zonaya sebep olan bir virüs tespit etmişler. O nu izole etmeye(yok etmeye) çalışıyorlarmış. Onun için tahlil sonucu bekleniyormuş. Doğrusu bizde beklemekten sıkıldık. Fakat durumu kabul etmekten başka çare yok. Zira bugün hastaneye yatalı 11 gün oldu. Daha kaç gün kalacağımız belli değil.  Fakat bunda da bir hayır vardır. Bekliyoruz. Berrin Akkuş aradı.  Ziyarete gelmek istediklerini söylemiş. Gerek yok dediysek de Akif beyle gelmişler.  yukarı çıkmaları yasak olduğu için biz aşağı inip 10 dk. konuştuk. Kadir abim aradı. Akşamüstü Dr. Suphi bey tekrar geldi. tahlil sonucunun çıkmadığını söyledi. “canın sağolsun “ dedik. Bilgehan, Cihangir ve Sabiha ile konuştuk. Sabiha bu gece 11 de otobüsle Bursa’ya dönüyormuş. Meral rüyasında Batuhan’ın kaybolduğunu görmüş, çok etkilenmiş. Bende “bizim ailede kaybolma vardır, dikkat etsinler” dedim.

3.1.2012 Salı: Günlerimiz rutin geçiyor. Bugün uzman Dr. Suphi beyi telefonla aradım. Odasında kendisini ziyaret etmek istediğimi söyledim. Verdiği cevap beni şaşırttı. “Siz odanızı terk etmemelisiniz, bir sorun varsa oradaki doktora söyleyiniz” dedi. Hastanenin kuralları gibi, uzmanın kuralları da katı. Oysa ben tedavim hakkında detaylı bilgi almak istemiştim. Biz ona Meralle aramızda “ağır  abi” diyoruz. Yine günde iki kere uzman doktor uğruyor. Sonuçlara bakıyor, sorun var mı diyip gidiyor. Akşamüstü Pervin hanım uğradı. “hala beklemedeyiz değil mi?” dedi. Neyi beklediğimizi izah etmedi ama yanındaki asistanlara bir ilaç ismi verdi. “Haftada 5 kere kullanalım” dedi. Hatta asistanı azarladı. “Dün konuşmuştuk, niye başlamadınız” dedi. Oda bir şeyler söyledi, “hemen başlayın” dedi. Yarım saat sonrada hemşire bir serumla virüsü kontrol edecek bir ilaç “CMVN” diye bir ilaç verdi. Bilgehan, teyzem aradı konuştuk.

4.1.2012 çarş: bugün doktorlar erken geldi. Suphi bey ve ekibi. Onlar nasılsın diye bana soruyor, bende ona soruyorum “ben nasılım” diye. İyilik lafları uçuşuyor fakat bir türlü tedaviye başlayamıyoruz. CMVN mizi aldık. Arayanlar oldu. Begümhan la da konuştuk. Hastane yemekleri sıradan hale geldi. Çoğunlukla domatesli un çorbası, makarna,  köfte, meyve, yoğurt. Bunlardan kereviz her gün, artık öğğğ… dedik. Kerevizi almıyoruz bile.

5.1.2012 perş: Günümüz artık rutin geçiyor. 7 de kalkıyoruz. Kahvaltı, oda temizliği, doktorlar geliyor. Diyalogda rutinleşti” nasılsınız Durmuş bey” “ iyiym” “herhangi bir sorun var mı” “yok” çıkıp gidiyorlar. Akşamüstü Pervin hanım da geldi. Beklemedeyiz dedi. Evet dedik. Sorun var mı? yok . onlarda gittiler. Türker Şener aradı. Konuştuk. Sabiha, Cihangir, Bilgehan’ la her gün görüşüyoruz. İbrahim, emine ve Musa aradı.

6.1.2012 Cuma: Sabah viziti yapıldı. (cmvn)serumunu aldık. 4. Yarın biteceğini umuyoruz. Saat 11 de Prof.Dr.  Meral  Beksaç geldi .Uzm. Dr. da vardı. Hal hatır sorduk. ” Virüsün baskı altına alınmasıyla tedavi başlıyacak. Biraz uzun kaldınız ama bu gerekliydi “dediler. “Sağlık olsun” dedik. Meral hocanın gelişi moralimizi düzeltti.  Öğleden sonra Prof.Dr. Gülman hoca ve Suphi bey geldi. Suphi beyden bilgi aldı. Kateter bakımının düzenli olup olmadığını sordu.  18’e doğru Doç. Pervin hanım ve Suphi bey geldiler. “Pazar günü tedavinize başlıyoruz” dediler. “Salı da nakil yapacaklarmış.” “Hayırlı olsun “dediler. “İnşallah” dedik. Böylece bugün 4 defa doktorlarımız ziyaret ettiler. Biz de tedavinin son aşamasına geldiğini düşünerek hem sevindik hem heyecanlandık.  İnşallah sağlığımıza kavuşmuş olarak buradan ayrılırız. Dün gece Meral bir rüya görmüş. Rüyasında yalınayak koşuyormuş. Kendisi sabah yorumladı. “Sıkıntılarımızı atmış olarak buradan çıkacağız” dedi. Bugünde tedavinin başlayacağını öğrenmiş olmamız bu yorumun doğruluğuna inanmamızı sağladı.  İnşallah güzel günlere koşacağız. Böyle zamanda insan psikolojik olarak rüyalara umduğu yorumları yapıyor ve ona inanıyor. Bu insanı ruhen rahatlatıyor.

7.1.2012:ctesi:5. CMVN yi aldık. Doktorlar bu zona yapan virüsü çok önemsediler. Biter bitmez 3.1 valtrexe başladık. Bugün sakin geçti.  Doktorlar gelmedi. Öğleden sonra Sabişim geldi. 1 saat kadar oturduk. Sonra annesi onu 7.30 trenine götürdü. Konya’ya döndü. Uykumu düzenli uyuyorum. O yönden rahatladım. Ahmet, Halil abim, Bilgehan, Cihangir aradı. Konuştuk. Akşam liseli arkadaşlarımın oturmaları varmış. Topluca görüştük. Bizi çok özlemişler. Doğrusu bende onları çok özledim. Zaten bu hastalık benim sosyal hayatımı kararttı. Ama inşallah tedavinin sonuna yaklaştık. Tekrar eski hayatımıza döneriz.  Televizyon haberlerinde önce 35 kişinin öldürülmesi sonra İlker Başbuğun tutuklanması olayı bütün gündemi kapattı. Haberlerde artık sıkıcı olmaya başladı. Akşam yayınındaki T.V dizileri bizi oyalıyor. Onlar sayesinde saat 11’e kadar oturabiliyoruz. Eğer daha erken yatarsam sabah zor oluyor.

8.1.2012:pzr:Bugün Alkeren tedavisine başlıyoruz. Bu yüksek dozda bir kemoterapi ilacı. Günlük 180 mg olmak üzere 2 gün alacağız. 3. Gün yani Salı günü nakil yapılacak. Tedavinin son aşaması ve en zor bölümü olduğunu tahmin ediyorum. İnşallah tanrım bu tedaviyi bizim için kolaylaştırır. Kemoterapiyi bol serumla veriyorlar. İlaç yarım saatte bitti. Serumu devamlı vereceklermiş. Dolayısıyla bol su içtiğimizden yarım saatte bir tuvaletteyim. Şu ana kadar herhangi bir yan tesiri ortaya çıkmadı.  Bugün doktorlardan gelen olmadı. Hemşireler idare ediyor. Yüksek doz (3x1000mg) valtrex alıyoruz. Ayrıca mide koruyucu, bulantı önleyici bir sürü hap verdiler. Şükürler olsun öğlen –akşam yemeğimi düzenli yedim.  Bilgehan aradı. Gelmek istiyor. “gelme, sabret az kaldı” dedik. Döndü-Ziya,Lütfiye Mirzaoğlu,Zekeriya Bülbül aradı.Konuştuk.

< - Geri Dön

Bugün :   39
Aktif :   39

Örnek Köy

Anasayfa | Makalelerim | Kitaplarım | Güncel | Anketler | Yazılarım | Tartışalım | İletişim | Ziyaretçi Defteri | Öz Geçmiş